Négy napos gyomaendrődi kitelepülés - 2018

A MOM Rádióklub 2018. augusztus 25-től 28-ig kitelepülést hirdetett Gyomaendrődre.

Az előzetes megbeszélések szerint minden résztvevő igyekezett dél és 14:00 közt Gyomaendrődre érni. A szállásokat elfoglaltuk.

A Klub csoportos kedvezményt kapott, így szállásdíjunk méltányosnak volt mondható. Kétszemélyes, kényelmes szobákban lettünk elhelyezve.
A megérkezés után ebédeltünk. Aki igényelte, az a szállásadónk főztjét ette, aki nem, az gondoskodott magáról.

A délután a kipakolással és a rádiós QTH létesítésével zajlott.

A felszerelésünk:
Kézi antennaátkapcsoló
Két laptop + CAT és hang-kábel a digitális üzemmódokhoz
Nem túl erős Internet kapcsolat
Autónként két sávos kézi rádió (145,350MHz)
Sark100 antenna analizátor

Délután 4-re már állt az FD4 antenna és az azt tartó pecabot. A rádió tőle kb. 5 méterre volt. A kitelepülés során esténként mindig rádióztunk több-kevesebb sikerrel.
Az első napon a városban Vadászati és Halászati kiállítás volt. Rengeteg volt az autó és az ember. Másnapra már ezekből semmi nem volt.

Vacsorára elfogyaszthattuk az "ünnepi" malacsültet. Utána megünnepeltük HA5EV Lajost és Diószegi Lajost névnapjuk, valamint HA5UZ Gábort születésnapja alkalmából.

Másnap reggeli után meglátogattuk a Kner nyomda múzeumát. Ott egy nagyon felkészült és élvezetesen magyarázó, volt nyomdász vezetett minket körbe. Mindenkinek nagyon tetszett a kiállítás. A szállásra visszatérve az ebédig rádióztunk. Utána volt, aki átment strandolni a szemközti strand-gyógyfürdőbe. A többiek rádióztak, vagy pihentek.

Hétfőn HA5OKE Karcsi vezetésével kivonultunk a megfelelő tájvédelmi körzetbe és Flóra Fauna aktívitást végeztünk. Karcsi QSO-zott (CW / SSB) és HA5JA Attila vezette a logot laptopon. A pár órás munka közepén lemerült az autó akkuja és be kellett bikázni a motort. Utána járó motorral QSO-ztunk tovább. A végére pedig lemerült a laptop is, így összepakoltunk és hazavonultunk a szállásunkra. 97 összeköttetés készült.

Az ebéd után szabad foglalkozás volt, majd öt órakor megnéztük Papp Zsigmond autodidakta festő, szobrász és feltaláló emlékházát. Földművelő parasztember létére igen tehetséges és termelékeny volt. Nem vesztegette az idejét.

Visszatérve a szállásunkra vacsora után tudományos módszerességgel összehasonlítottuk a gyári készítésű, pár éve, drága pénzen vásárolt FD4 és az általam készített peca antennákat, Karcsi Sark100 analizátorával. Meglepve tapasztaltuk, hogy mennyire tökéletes a peca, és mennyire pocsékul teljesít az FD4. Találgattunk... Biztosan magasabbra kéne tenni. Talán fojtó-balun kellene rá...stb. Míg nem több órás szomorkodás után ráébredtünk, hogy a kísérletek elején felcseréltünk két kábelt (színjelzéssel voltak ellátva). Rögtön megvígasztalódtunk és újra bízni kezdtünk a Fizikában... HI

A peca antennán több módosítást is végeztünk, de nem lett jobb.

Kedden reggeli után összepakoltunk és a cuccokat egy kupacba hordtuk. Utána elmentünk megnézni a gyomaendrődi Református templomot, aminek a berendezését szintén Papp Zsigmond tervezte. Itt láthattuk az általa készített hatalmas orgonasípokat is. Persze elárulták, hogy ezek csak díszek (ezüstre festet fából vannak) és az igazi sípok mögöttük vannak. De aztán azt is elárulták, hogy az sem működik, hanem az orgona melletti kis szintetizátor az erősítővel és hangfalakkal használatos az Istentiszteletek alkalmával... HI

Ettől függetlenül valóban nagyot alkotott a mester.

Visszatérve a szállásunkra gyorsan megebédeltünk, bepakoltunk az autóinkba és haza indultunk. HA5OKE Karcsi, Évi és HA5SEA Flórián még út közben megálltak Flóra Faunázni. Ekkor is közel száz összeköttetést csináltak.

Mindenki jó élményekkel telve tért haza.

Akik részt vettek:

A csapat

A gyomaendrődi csapat (balról jobbra)

Fekete Gábor HA5GAB
Tolnai Lajos HA5EV
Davidesz András HA5ARX
Tolnai Lajosné Marika

és akik nincsenek a képen:
Joubert Attila HA5JA (mert Ő fotózott)
és Micike, Évi és Karcsi jól nevelt kutyája, aki megúszta, hogy földelésnek használjuk... HI